Dagbok

Det var en smart person som en gång sa att om livet är värt att levas då är det värt att minnas. Jag håller till hundra procent med denne vice man/kvinna som yttrades dessa ord. Man vill inte leva ett liv som man inte vill minnas eller som inte är värt att minnas.

Det är lite svårt att komma ihåg allt då man inte är så pass skärpt i varje situation att man memorerar alla detaljer för att kunna minnas dem för alltid. Därför kan det vara bra om man tar hjälp av yttre faktorer. Man kan köpa en kamera och spela in sitt liv eller ta kort och försöka återväcka minne eller så kan man skriva dagbok. Något av det allra finaste som finns är att läsa sin dagbok och minnas vad som hände, hur man upplevde det och hur glädjen eller tårarna kommer tillbaka av orden man läser.

Man behöver inte ha en fin dagbok då ens liv man skriver redan är vackert nog men jag gillar när mina dagböcker har en klassisk skönhet. Jag tänkte därför ge er tips på en dagbok som man längtar tills man får skriva i.

De kommer från www.live-inspired.com och kostar $9,95, vilket inte är så farligt. Dessa är så klart inte de enda fina dagböckerna man kan få tag på och en dagbok behöver inte ens vara en bunden bok. Man kan skriva sitt liv på post-it lappar om man så känner för eller i datorn om det känns roligare.

 

                                                                                                          bild från live-inspired.com 



Kommentarer
Postat av: hp

jag tycker: BJAaaaaa bjaaa



Ömma smek /HanaPee

2010-03-24 @ 00:04:45
URL: http://hanapee.blogg.se/
Postat av: bella

va söt du är:D tack så mycket, ha det bäst!

2010-03-24 @ 19:18:55
URL: http://magnussonbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0