Nageldesign!

Om ni vill fixa naglarna då har jag ett superenkelt tips för er!



|Börja med att applicera ett lager av en bas-nagellack. De kallas oftast "base coat" och hjälper det pigmenterade nagellacket att ge en finare yta, hålla längre samt förhindra att dina naglar blir missfärgade av nagellacket. 


|Fortsätt nu med att måla två lager av en ljusgrön färg. Den jag använder har lite glitter i och är ganska transparent.



| Ta nu fram ett svart nagellack och måla ett streck rakt över nageln. Försök få alla streck att se lika stora och raka ut!


| Ta nu fram den gröna färgen igen och försök ta bort så mycket som möjligt av färgen på borsten så att endast lite är kvar. Måla tvärs över nagel flera gånger för att skapa en fin effekt! notera att man ska kunna se det svarta under de gröna stecken som målas.


|
Ta fram en tops, doppa den i nagellacksborttagning och ta bort nagellack som hamnat utanför nageln.

|Vänta fem minuter eller mer och måla sedan med en "top coat" för att designen ska glänsa och skyddas från stötar och annat!

Du är klar!!


Testa med att byta den gröna färgen mot din favorit färg och se hur designen ändras!

Nagellacken som jag använde köpte jag utomlands, därför vet jag inte var man kan köpa den då namnet på flaskan har suddats ut. Men ett märke som jag starkt rekommenderar är China Glaze olika färger. OPI är en annan men lite prisvärd nagellack jag rekommenderar. Ni kan hitta China Glaze på eleven.se eller i många kosmetik affärer.

Lycka till och kom tillbaka för fler tips!





Kommentarer
Postat av: Julia

häftigt :D

2010-03-18 @ 22:38:46
URL: http://juliape.blogg.se/
Postat av: Julia

visst! :D

2010-03-19 @ 07:59:53
URL: http://juliape.blogg.se/
Postat av: hanna

riktigt snyggt, precis som beyonce!! :)

2010-03-19 @ 16:30:22
Postat av: DollyAwkward

Skulle det där vaar snyggt eller?

2010-05-23 @ 09:01:30
URL: http://dollyAwkward.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0